StigFram köper BestInService

BestInService har utvecklat ett digitalt kompetensverktyg för att kunna mäta beteendeförändring och säljutveckling. Medarbetarna får en skräddarsydd app med utbildningsmaterial, träningsmoduler, individuell coaching och kan på så sätt träna i vardagen på att t ex bli mer proaktiv i kundmötet. Verktyget har en tydlig uppföljningsmodul som ger varje medarbetare värdefull information om hur progressen är i den egna beteendeförändringen och hur det påverkar försäljning, nöjd kund index och andra viktiga nyckeltal.

– StigFrams vision är att skapa bestående positiva effekter hos våra kunder. Kundbemötande är bevisligen en av de starkaste faktorerna som har en inverkan på lönsamheten. Det är därför vi tycker det är så viktigt att ta detta på allvar.

– Att mäta beteendeförändring är en stor utmaning i denna typ av förändringsprocesser. StigFram har under många år letat efter verktyg och stödsystem för att träna medarbetare löpande i det dagliga arbetet. Nu har vi äntligen hittat ett verktyg som imponerat stort på oss, och som vi nu fått möjligheten att förvärva.

– Med BestInService får vi nu ännu större möjligheter att utveckla och säkerställa en bestående positiv effekt hos våra kunder. StigFram och BestInService har samma vision och kompletterar varandra på ett perfekt sätt, säger Niclas Pettersson, VD på StigFram.

– Vi är otroligt glada över att nu ingå i StigFram. Med vårt verktyg och StigFrams stora erfarenhet, och goda renomé på marknaden, kommer vi ta detta till helt nya höjder, säger Robin Lundgren, upphovsman till BestInService
StigFram grundades 1997 av Gunnar Ström som var pionjär och av många sedd som en guru inom området kundservice. StigFram har sedan dess varit ledande inom ledarskap och kundbemötande. Man arbetar med långsiktig beteendeförändring hos sina kunder och inför en kundservicefokuserad strategi där man utbildar både medarbetare och chefer efter att ha gjort en gedigen analys av företagets nuläge och strategiska plan.

För mer information kontakta:
Niclas Pettersson StigFram 08-522 536 02

StigFram är ett utvecklingsföretag som utvecklar människor, företag och organisationer. Vår lönsamhet genereras av att vi hjälper våra kunder finna en differentierad position genom excellent service. Vi skapar effekt och ökar lönsamheten hos våra kunder genom en långsiktig beteendeförändring.

By | 2017-03-10T16:11:14+00:00 mars 13th, 2017|Försäljning, Kundservicestrategi|

Vi använder cookies på vår hemsida för att kunna göra din upplevelse bättre. Genom att fortsätta använda vår hemsida godkänner du användandet av cookies. Mer information

Cookie-inställningar på denna webbplats är inställda på "tillåt cookies" för att ge dig den bästa möjliga webbupplevelse. Om du fortsätter att använda denna webbplats utan att ändra inställningarna för cookies eller om du klickar på "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng