Film: Så höjer ICA Maxi snittkvittot med proaktivitet 2017-11-28T13:16:53+00:00

Project Description

SE VÅR FILM

Så höjer ICA Maxi snittkvittot med proaktivitet

Hur ett proaktivt kundbemötande kan höja snittkvittot och öka lönsamheten

Öka lönsamheten och snittkvittot med ett proaktivt kundbemötande

Vad är proaktivitet för något? Det pratas ganska mycket om det inom detaljhandeln, retailbranschen och dagligvaruhandeln. Bör vi bli mer proaktiva i vårt kundbemötande? För att testa om proaktiva medarbetare verkligen gör någon skillnad bestämde sig vi på StigFram för att göra ett fältexperiment.
Andreas Jendestig, butikschef på ICA Maxi i Kungsbacka, gick med på att låta oss använda hans butik för testet under två dagar i september 2017. Studien kvalitetssäkrades och genomfördes av professor Magnus Söderlund, verksam på Handels i Stockholm samt styrelseledamot på StigFram.

Ta del av filmen från vårt seminarium

Den 19 oktober 2017 anordnade vi ett frukostseminarium i Göteborg där Magnus Söderlund presenterade resultatet av studien och Anderas Jendestig fick berätta hur hans medarbetare har jobbat med proaktivitet.

Se en teaser från filmen här!

FYLL I FORMULÄRET FÖR ATT TA DEL AV FILMEN

Vi använder cookies på vår hemsida för att kunna göra din upplevelse bättre. Genom att fortsätta använda vår hemsida godkänner du användandet av cookies. Mer information

Cookie-inställningar på denna webbplats är inställda på "tillåt cookies" för att ge dig den bästa möjliga webbupplevelse. Om du fortsätter att använda denna webbplats utan att ändra inställningarna för cookies eller om du klickar på "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng