Genom att dela upp sina kunder i fyra olika grupper beroende på vad dom tycker är viktigt, kan man hjälpa sin personal att optimera sitt kundbemötande. Även om det är en grov generalisering så hjälper modellen till att stödja personalen i kundfronten med deras kundbemötande.

Våra fyra personligheter är:

I vår tidigare blogg pratade vi om en av de 4 personligheterna, Försiktiga Fille. I denna blogg ska vi fokusera på Sociala Sussi.

Sussi är en person som är väldigt utåtriktad, spontan och pratsam. Hon älskar att shoppa och gärna i sällskap med vänner (som ofta agerar som smakråd). Hon följer alla trender och gillar storsäljare. Så uttryck som ”jag såg kändis X ha den” eller ”fler och fler köper denna” går hem hos henne.

3 tips om Sussi

  • Koppla på all energi
  • Kom ihåg hens namn
  • Styr med mild hand

Läs mer om Sussi och de andra personligheterna i StigFrams kostnadsfria eBook “Servicesskolan”.