StigFram och FranchiseArkitekt har tecknat samarbetsavtal för att lyfta franchisesverige. Avtalet gör att StigFram blir huvudpartner inom kompetensutveckling och kommer leverera specialgjorda utbildningsprogram för franchiseföretag.
Kundbemötande är den absolut viktigaste skillnaden mellan försäljning i butik och på nätet. För att kundbemötandet skall bli optimalt behövs en gedigen plattform med gemensamma mål och värderingar. Ledare på alla nivåer och personal i kundfronten behöver utbildas och träna i kundbemötande för att upplevelsen i mötet skall överträffa kundernas förväntningar.
“Vi har över 20 års erfarenhet av att hjälpa franchiseföretag med ledarskapsutveckling och träning i vardagen. Därför är vi mycket glada över att nu kunna göra det tillsammans med FranchiseArkitekt. Utbildning är en helt central framgångsfaktor i dagen knivskarpa konkurrens med nätet. Ju fler vi kan hjälpa ju bättre är det.”, säger Niclas Pettersson VD på StigFram.
FranchiseArkitekt arbetar utifrån modellen “Kvartetten” där de fyra områdena är Avtal, Manual, Kvalitetssäkring och Utbildning. Där just utbildning kanske är det mest utmanande eftersom utbildning är färskvara och nya anställda hela tiden kommer in i bilden. Därför gäller det att ha struktur och processer på plats för att hela tiden möta behoven. Många framgångsrika franchiseföretag etablerar därför akademier för att på så sätt skapa ett sammanhållet koncept för introduktion, vidareutbildning och uppföljning av beteendeförändring.
“Vi på FranchiseArkitekt strävar hela tiden efter att kunna erbjuda det bästa som finns inom varje specialistområde. StigFram har en unik erfarenhet och ett fantastiskt track record inom franchise. Därför är det riktigt roligt att kunna erbjuda deras tjänster. Med bättre utbildning tror jag vi kommer lyfta franchisesverige till nya nivåer”, säger Jonas Ideström, Grundare av FranchiseArkitekt.