KURSER BESÖKSNÄRING – MEDARBETARSKAP
KURS
BEMÖT DINA GÄSTER PÅ BÄSTA SÄTT – FÖR DIG INOM HOTELL, RESTAURANG OCH CAFÉ
Vi börjar med grunden till all gästservice, att förstå vem gästen är så att vi kan hjälpa den på bästa vis.
Under utbildningen tittar vi därför både på oss själva och vad vi behöver göra för att lyckas men också vem gästen är vilka olika behov den har. För att vara en riktigt bra servicegivare behöver jag förstå hur mitt eget agerande påverkar hela verksamheten både positivt och negativt. Därför tittar vi närmare på vår inställning till jobbet med hjälp av att förtydliga vilka förväntningar som finns på mig från omgivningen. Vi tittar även närmare på företagets värdegrund och sätter ord på vad den betyder just för oss.
Genomförandet bygger mycket på diskussioner mellan deltagarna där man både utbyter idéer och hjälper varandra. Efter utbildningen har varje deltagare tagit fram några individuella förbättringspunkter som de ska arbeta vidare med.
1 heldag digitalt
Pris per person: 5500:-
Datum: 22/11 kl 9-16
MÅLGRUPP
Den här utbildningen vänder sig till dig som vill boosta och utveckla ditt tänk och agerande kring service och sälj.
KURSINNEHÅLL
- Våra värderingar/visioner, vad betyder de för mig?
- De mjuka värdenas betydelse
- Servicetrappan
- Jag representerar ett varumärke – Vikten av att vara en bra förebild
- Samarbete över gränserna
- Delaktighet och motivation
- Gästpsykologi, hur vet jag vem kunden är?
- – Hur bemöter jag olika personligheter.
- Effektiv kommunikation
- Hantera invändningar o missnöje i gästmötet