KURSER INDUSTRI – MARKNADSFÖRING

KURS

DIGITAL MARKNADSFÖRING – OCH HUR DU TRÄFFAR RÄTT

I kursen digital marknadsföring kommer deltagarna genom teori och praktiska övningar gå igenom de olika steg som behövs för att skapa sin egen digitala strategi och lägga grunden för sin egen verksamhets digitala marknadsföring.

Vi kommer att systematiskt gå igenom olika verktyg och arbetssätt och efter kursens slut kommer deltagarna att förstå skillnaden mellan olika kanaler, touchpoints och plattformar som används för digital marknadsföring.

De kommer också lära sig vilka mätpunkter och KPI:er som är viktiga och hur dessa kan mätas och följas upp på ett sätt som utvecklar den egna verksamheten.

1 heldag digital

Datum: 7/12

Pris per person: 6500:-

MÅLGRUPP

Kommunikatör, marknadsansvarig

KURSINNEHÅLL

    • Vad skiljer digital marknadsföring från analog marknadsföring
    • Workshop – skapa din digitala strategi
    • Syfte och mål
    • Målgrupper
    • SWOT
    • Kundresan i din digitala strategi
    • Mål och mätning
    • LTV, CAC och ROI
    • Aktivering av den digitala strategin
    • Digitala touchpoints
    • SEO + SEM
    • Sociala medier
    • Display
    • Affiliate marknadsföring
    • Influencer marketing
    • Content marketing
    • CRM

      Intresseanmälan

      E-post(Obligatoriskt)
      Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.