KURSER RETAIL – MEDARBETARSKAP

KURS

BEMÖT DINA KUNDER PÅ BÄSTA SÄTT – FÖR DIG INOM RETAIL

Vi börjar med grunden till all kundservice, att förstå vem kunden är så att vi kan hjälpa den på bästa vis.

Under utbildningen tittar vi därför både på oss själva och vad vi behöver göra för att lyckas men också vem kunden är vilka olika behov den har. För att vara en riktigt bra servicegivare behöver jag förstå hur mitt eget agerande påverkar hela verksamheten både positivt och negativt. Därför tittar vi närmare på vår inställning till jobbet med hjälp av att förtydliga vilka förväntningar som finns på mig från omgivningen. Vi tittar även närmare på företagets värdegrund och sätter ord på vad den betyder just för oss.

Genomförandet bygger mycket på diskussioner mellan deltagarna där man både utbyter idéer och hjälper varandra. Efter utbildningen har varje deltagare tagit fram några individuella förbättringspunkter som de ska arbeta vidare med.

1 heldag digitalt

Pris per person: 5500:-

Datum: 24/11 kl 9-16

MÅLGRUPP

Den här utbildningen vänder sig till dig som vill boosta och utveckla ditt tänk och agerande kring service och sälj.

KURSINNEHÅLL

  • Våra värderingar/visioner, vad betyder de för mig?
  • De mjuka värdenas betydelse
  • Servicetrappan
  • Jag representerar ett varumärke – Vikten av att vara en bra förebild
  • Samarbete över gränserna
  • Delaktighet och motivation
  • Kundpsykologi, hur vet jag vem kunden är?
    • Hur bemöter jag olika personligheter.
  • Effektiv kommunikation
  • Hantera invändningar o missnöje i kundmötet

KURS

FRÅN TANKE TILL KÖP – DEN DIGITALA KUNDRESAN

Genom kundresan lär vi oss förstå hur vi kan möta kunden genom de olika stegen i en köpprocess. Vi tittar på hur digitaliseringen har påverkat kundresan och köpbeteendet och går igenom touchpoints och hur man sätter mål på de olika stegen i kundresan.

Vi kommer genomföra kursen i workshopform där vi blandar teori med praktiska övningar. Vi kommer laborera med olika personas som vi kan komma att stöta på bland våra kunder och utifrån det ta fram den egna verksamhetens kundresor för dessa personas.

Genom utbildningen kommer deltagarna utveckla en förståelse för olika kunders behov, kundresor och touchpoints och med hjälp av olika modeller och metoder skapa egna kundresor för olika målgrupper och segment.

1 heldag digital

Pris per person: 5500:-

Datum: 23/11

MÅLGRUPP

Alla som har intresse för ämnet.

KURSINNEHÅLL

  • Kundresan – hur skiljer sig kundresan från köptratten?
  • Hur har digitaliseringen påverkat kundresan?
  • Målgrupper och personas
  • Kundens behov i de olika faserna
  • Hur möter ni kundens behov?
  • Touchpoints
  • Mål och mätning

Intresseanmälan

E-post(Obligatoriskt)
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.