Medarbetarna är den viktigaste tillgången ni har i ert företag. Deras individuella val av attityd kan antingen förädla eller förskingra ert varumärke. Det är de som är ansiktet utåt och det är dem som gör hela skillnaden för om ni som företag ska lyckas och bli framgångsrika eller bli en i mängden. Utmärkt service och kundvård återspeglas direkt i resultaträkningen. Det gäller med andra ord att i alla lägen göra kunden nöjd.
Allt börjar med rekryteringsprocessen
För att era medarbetare ska lyckas krävs såklart bra förutsättningar såsom t.ex introduktion, upplärning, träning etc. men allt börjar egentligen med rekryteringsprocessen.
För att hitta ”de rätta” människorna som är närvarande, engagerade, som har den rätta servicekänslan, som är initiativtagare och målinriktade är det inte en CV fråga. Det handlar om att hitta rätt potential hos människor och sedan lära upp dem i arbetsuppgifterna.
Volymrekrytering
Det finns stora utmaningar i att hitta en kvalitativ rekryteringsprocess inför sommaren, detta då det oftast är volymrekryteringar som ska genomföras. Volymrekryteringar tar både mycket tid och energi. Det är även en mängd förberedelser som behöver säkerställas för att nå bästa utfall.
Kvalitet och effektivitet
En mycket effektiv och väldigt kvalitativ rekryteringsprocess kan genomföras via något som kallas audition eller gruppintervju.
Vår erfarenhet är att man på kort tid får ut maximalt av kandidaterna vid rekryteringstillfället. Så istället får att sitta i tjugo stycken 30 minuters intervjuer så genomförs detta på endast två timmar medan ni även säkerställer en hög nivå på kandidaterna.