Det är med stor glädje vi hälsar vår nya affärsutvecklare, Emma Hjalmarsson, varmt välkommen till StigFram!
Emmas senaste uppdrag var som Customer Experience Manager på Management Events, ett företag som skapar mötesplattformar för beslutsfattare och lösningsleverantörer inom olika branscher där de bl a kan diskutera utmaningar, lösningar och framför allt affärer, allt under en evenemangsdag. Där var hon huvudansvarig för partners (lösningsleverantörerna) och se till att de hade bästa möjliga förutsättningar för en lyckad evenemangsdag.
Emma har sin bakgrund inom kundservice där hon bl a arbetat hos Philips kundtjänst och IKEAs kundrelationsavdelning.
– Sedan jag satte min fot på arbetsmarknaden har jag på ett eller annat sätt jobbat med service och kunden i fokus. Att t.ex. kunna skapa förtroende hos en kund via telefon med enbart rösten eller bara säga ”Hej!” till någon som kliver in i din butik, är något som påverkar kundens köpbeteende märkbart och är ett måste i dagens samhälle för att kunna differentiera sig och bli ihågkommen på en marknad med många starka och liknande aktörer, säger Emma.
– Jag tror att mitt intresse för kunden i fokus grundar sig i många små, men ändå minnesvärda händelser med kunder genom åren. Oftast innehåller de allra bästa mötena någon form av leenden och enkla skratt som smittar av sig och så enkelt är det att börja bygga en relation med en kund. Att börja använda sig av sina medarbetares starkaste vapen, de mjuka värdena, kan åstadkomma stor framgång. Därför är jag otroligt glad att få vara en del av StigFram, ett helt företag som delar samma värdegrund som mig och som dessutom består av ett fantastiskt gäng glada och härliga människor! forsätter hon.