20.09.02 HappyOrNot, den erkända marknadsledaren inom den ikoniska lösningen för 4-Smiley feedbackhanterinssystem, meddelar idag sitt senaste partnerskap med det svensk baserade management- & utbildningsföretaget StigFram.
Partnerskapet med StigFram stärker ytterligare HappyOrNots ledande position på den svenska marknaden för feedbackhantering. StigFram är experter inom kompetensutveckling och konsulttjänster och arbetar med många företag i Sverige med att utveckla deras handlingsplaner, strategier och att genomföra utbildningar för operativa förbättringar. Grunden för deras verksamhet är att hjälpa företag att skapa en kundfokuserad företagskultur.
Som ett komplement till sin verksamhet kommer StigFram att erbjuda HappyOrNot lösningen till sin växande kundbas. Det blir ett stort mervärde då HappyOrNot levererar användbar feedback från kund- och medarbetarupplevelser.
En del av affären är att StigFram förvärvar Happy Team AB, som fram till idag har drivit HappyOrNot i Sverige. På detta sätt får HappyOrNots befintliga kunder i Sverige utökad service och kommer, förutom feedbackinsamling och analys, också att stödjas av StigFram i hur de kan genomföra förändringsarbetet.
”Ett partnerskap med HappyOrNot känns väldigt spännande och rätt i tiden för oss. Det kommer att vara ett perfekt komplement till vår verksamhet. Vi älskar att mäta och med HappyOrNot får vi den lösning vi letade efter. Även om det är lätt för kunden att använda, är tekniken bakom Smiley-face knapparna mycket avancerad, så data vi får från vad kunder och anställda tycker är mycket exakta och ett bra stöd för StigFrams fortsatta samarbete med kunderna. Vi kan nu både mäta och lösa kundens utmaning”, säger Niclas Pettersson, VD på StigFram.
”StigFrams verksamhet med att hjälpa företag att skapa vinnande företagskulturer genom att fokusera på människorna är anledningen till att vi är övertygade om framgången med detta partnerskap. Vårt mål på HappyOrNot är att göra världen till en lyckligare plats genom att göra det möjligt för företag att leda och lyckas genom bättre upplevelser, och detta möjliggörs av människor”, säger Heikki Väänänen, VD och grundare, HappyOrNot.
Om StigFram
StigFram är ett managementföretag som utvecklar människor, företag och organisationer till ett mer passionerat intresse för själva kundmötet. Genom en tydlig beteendeförändring i organisationen skapar StigFram en synlig servicekultur i företaget, vilket ökar lönsamheten och skapar märkbar effekt över tid.
StigFram grundades 1997 och har sedan dess varit ledande inom kompetensutveckling. StigFram blir nu moderbolaget i StandOutGroup, som förutom HappyOrNot (Happy Team) också består av BestInService. BestInService är ett digitaliserat träningsverktyg som innebär att anställda utbildas och tränas varje dag utan att behöva tas ur drift (https://stigfram.se/best-in-service/)
För mer information, besök www.stigfram.se
Om HappyOrNot
Som skapare av de globalt erkända fyra Smileys, är HappyOrNot® den trovärdiga partnern inom feedbackhantering. Vår lösning är mer än att bara samla in feedback, det handlar om att hjälpa företag att differentiera sig genom goda kundrelationer. Med hjälp av HappyOrNot kan företag göra effektiva och omedelbara förbättringar.
Många års erfarenhet av att arbeta nära stora globala varumärken har hjälpt oss att stärka vår ledande position inom feedbackhantering. HappyOrNot grundades 2009 och serverar idag 4000 varumärken i 135 länder och har samlat in och rapporterat om över 1,5 miljarder feedback-svar. Kunderna inkluderar JACK & JONES, San Francisco 49ers, Autogrill, London Heathrow Airport, liksom många Fortune 500-företag inom transport, detaljhandel, vård och service. HappyOrNot har sitt huvudkontor i Finland, kontor i USA och runt om i världen och har ett återförsäljarnätverk med över 100 företag.
För mer information, besök www.happy-or-not.com
KONTAKTER:
Niklas Lindros, VD Happy Team AB
niklas.lindros@happyteam.se
0046 727 63 20
FÖR MER INFORMATION OM HAPPYORNOT
https://stigfram.se/tjanster/happyornot/