Bli världens bästa säljare!2019-10-29T16:02:47+01:00

KURS

Bli världens bästa säljare!

Kursledare: Peter ”Peppe” Ekmark

Datum: Nya datum kommer inom kort

Antal deltagare: 10 personer per tillfälle

Pris per deltagare: 29 900 kr exkl. moms

Boende: Hela kursen tillbringar vi på gården Casa Oliveta som ligger ca 10 minuter från staden Lucca i hjärtat av Toscana.

Sista anmälningsdagen:-

EN WORKSHOP I FÖRSÄLJNINGSTEKNIK

Det räcker inte med att ha en bra produkt eller tjänst idag. Du måste kunna sälja den med. Konkurrensen är dessutom stenhård. Därför är det viktigt att veta hur du ska gå tillväga för att skapa de affärer du vill göra.

På workshopen går vi igenom vad som krävs för att skapa en framgångsrik försäljning. Vi går igenom säljmetodiken steg för steg och kombinerar det med konkret kunskap, tydliga verktyg och allmänna råd och tips. Till detta kommer gemensamma diskussioner, idéutbyte och en mängd inspiration. Resultatet blir en konkret och kraftfull handlingsplan som garanterat kommer att ge ökad försäljningen för ditt företag.

I resan ingår följande:

  • Fyra utbildningsdagar inkl. utbildningsmaterial

  • Fyra övernattningar

  • Flyg tur/retur från Stockholm (Skavsta alt. Arlanda) – Pisa

  • Alla transporter i Toscana

  • Alla måltider inkl. dryck

  • Ett restaurangbesök

  • Ett besök på vingård

KURSINNEHÅLL

DAG 1 – VAD ÄR DITT ERBJUDANDE?

Vinsten för kunden

Hitta rätt kund. Varför skall du kontakta just denna kund och vad kommer kunden att tjäna på att just träffa dig. Vad kan du erbjuda för egenskaper, fördelar och vinster för kunden som gör att de når sina mål och du dina.

Boka kundbesök

Hjälpmedel för att hitta nya kunder. Är du påläst innan du ringer kunden. Har du förberett samtalet och är du beredd på invändningarna som kommer. Leder du samtalet eller låter du kunden ta över. Hur säkerställer du nya kundmöten över tiden. Kan kunden hjälpa dig med möten?

Första mötet med kunden

Hur agerar du när du träffar kunden första gången. Hur kan du få kunden att fatta tycke för dig och verkligen vilja lyssna på vad du har att säga. People buy from people. Hur tar du reda på att det är rätt beslutsfattare du träffar och hur kan du ta reda på att kunden har råd att köpa av dig. Om inte, hur löser du det och ändå får en affär.

DAG 2 – HUR SÄLJER DU IN DET PÅ BÄSTA SÄTT?

Behovsanalysen

Kanske den viktigaste delen i hela säljprocessen. Hur gör du en bra behovsanalys som täcker in alla de frågor som du vill ha svar på och som kommer hjälpa dig till att skapa förtroende och förståelse för kundens behov och säkerställa ett avslut.

Presentationen

Hur genomför man en presentation där du verkligen får kunden att berätta vad du har att erbjuda. Hur vet du att kunden är med på noterna och lyssnar och framför allt förstår vad du har att berätta. Vad är det som gör att vissa lyckas så mycket bättre än andra i själva presentationen. Har du rätt taktik i din uppbyggnad av presentationen.

Invändningshantering

Kanske den bästa köpsignalen man kan få är alla invändningar som kunderna kommer med. Hur hanterar du invändningar på bästa sätt. Är du förberedd på dem? Förstår du varför kunden har invändningar. Menar verkligen kunden det hen säger? Hur bemöter du invändningarna som kunden kommer med och går vidare till avslut istället?

DAG 3 – HUR FÅR DU TILL EN AFFÄR?

Avslutsteknik 

Hur går du tillväga för att få en affär. Hur kan du hjälpa kunden att själv fatta beslut att vilja köpa av dig. Vad finns det för fällor som gör att kunden faktiskt vill köpa av dig men du inte har förstått det. Är priset verkligen det viktigaste eller tror vi bara det. Hur kan du sälja till fullt pris och kunden ändå känna sig nöjd.

Uppföljningen

Följer du upp dina möten? Varför är det så viktigt att återkomma till kunden. Hur kan jag skapa mer försäljning och till och med låta kunden sälja åt mig och till nya kunder. Hur kan jag fördjupa en relation med kunden och behålla kunden ”för alltid”.

Att tänka på som säljare

Vad har du satt upp för mål för dagen, veckan, månaden. Hur skall du klä dig som säljare? Hur viktigt är ditt utseende? Hur ska du uppträda? Tänker du på ditt personliga varumärke. Kan ditt val av klädsel och sätt att uppföra dig göra skillnad i din försäljning? Vad är i övrigt bra att tänka på för att underlätta för dig att bli framgångsrik i ditt arbete.

Den personliga vinsten

Vad finns det för fördelar med att bli en riktigt duktig säljare. Hur kan du tjäna ännu mer pengar om det är det du vill. Vad kan ditt nästa steg vara i din karriär. Helt klart är det att om du satsar och tror på det du gör. Då kommer du gå hur långt som helst.

”Peppe jag är så oerhört tacksam för att jag fick möjligheten att åka med på den här resan. Den har verkligen förändrat mitt liv och gett mig en helt annan tro på mig själv och på livets möjligheter. Jag är mer motiverad än någonsin och så taggad att dra igång mitt nya projekt! Du är bäst!”

Pierre A. Kropp / Marketing Expert at Sizmek

 ”Tack för bästa kursen, helt underbar. Jag kommer ta med mig mycket från dagarna mer er, hela livet❤️”

Jessica Creutz/Försäkringsrådgivare Företag på SEB

”Tack för en säljkurs utöver det vanliga. Kommer hem med så mycket bra kunskap, insikter, mod, värme och nya vänner. 😃👍💪❤️”

Cecilia Stålnacke/Rådgivare Pension och Försäkring företag at SPP

”Helt enkelt grymt bra resa. Så bra att få en så tydlig förklaring till boken. Nu har jag ett körschema för framgång. Stort tack”

Erik Bohlin/Founder and Sales Manager at SmartInfo

”Förutom superinsikter i försäljning så var det här en magisk resa på många fler plan, så lärorikt och så roligt. Inte bara ett minne för livet utan oxå vänner för livet. Tusen tack Peppe och alla som var med jag är så tacksam för att jag fick vara med om det här och möta er alla! Nu går vi ut och erövrar världen 😊”

Siri Persson/Different assignment within Sales and networking, Travel Management and Strategy

”Ett betydande minne för livet, garanterat. Tusen tack Peppe!”

Malin Placht/Jurist/Project Manager at Set Up AB

”Fem magiska dagar i Toscana och skolan har aldrig vart så bra som denna gång. Jag har lärt mig så fruktansvärt mycket under så kort tid och bara längtar att få komma igång igen. Trodde aldrig att jag skulle få lära känna så fina människor under så kort tid men alla är redan bjudna på mitt bröllop och dansträningen är igång. Peppe (Peter) Ekmark tusen tack för allt. Vi ses snart igen🙏⭐️”

Kejhan Darvishi/Proffas i Mälardalen AB

Intresseanmälan!

Fyll i formuläret för anmälan!

Anmäl dig här!

Villkor och information om resan och utbildningen

Arrangör
Utbildningen arrangeras av Stig Fram AB www.stigfram.se
På plats i Italien kommer ni tas hand om av Peppe Ekmark som är ansvarig för kursen

Flyg
Resan inkl. flyg med Ryanair, Stockholm Skavsta – Pisa. (Går att ordna från andra flygplatser med. Meddela detta i så fall vid bokning) Flygpriset inkl. en incheckad resväska om 20 kg samt ett handbagage om 10 kg. För flygresan gäller Ryanairs villkor.

Fakturering
Vid bokningstillfället ställs första fakturan om 30% ut och skall betalas inom 10 dagar. Först när bokningsavgiften är erlagd är bokningen bekräftad. Bokningsavgiften återbetalas ej vid eventuell avbokning.

Slutbetalning faktureras 60 dagar före avresan och skall erläggas senast 45 dagar före avresan.
Vid avbokning senast 45 före avresan behålls bokningsavgiften om 30%.
Vid avbokning 44 till 10 dagar före avresan behålls 50% av resans pris.
Vid avbokning 9 dagar fram till avresan behålls 100% av resans pris.
Minsta antal deltagare för att resan ska genomföras är 6 personer. Om resan avbokas på grund av för lågt antal deltagare återbetalas hela beloppet.

Resan är tyvärr sämre utformad för personer med rörelsehinder då en del aktiviteter till fots är inkluderat, hör gärna av dig innan så förklarar vi vad för slags aktiviteter som är inplanerade, därefter kan beslut enklare tas gällande om resan passar eller ej.

Mat och transfer
All transfer och alla måltider enligt programmet ingår. Eventuell kostnad för specialkost kan tillkomma.
Vi rekommenderar en reseförsäkring samt avbeställningsskydd vilket kan ingå i hemförsäkringen eller via betalkort.

Kontakt om frågor kring resan
För mer information om resan kontakta Peppe Ekmark på 0707104844 alt peppe@peppeekmark.se