Visita – Gästen i fokus & lönsam merförsäljning2020-01-26T12:02:50+02:00

KURS

Gästen i fokus & lönsam merförsäljning

Det är du som levererar det, för gästen, så viktiga första intrycket. Valet av vår egen attityd kan alltså antingen ”förskingra eller förädla” varumärket och företagets möjligheter på marknaden.

Denna utbildning stärker dina kunskaper om de mjuka värdenas betydelse i mötet med gästen samt hur man skapar lönsam omsorgsförsäljning. Vi talar mycket om den personliga inställningen, att jag representerar ett varumärke, motivation, internt samarbete (över gränserna), delaktighet och ansvar. Hur hanterar vi svåra situationer och hur kan vi göra det ”lilla extra” för att gästen ska bli ännu nöjdare.

Kursen är i seminarieform i kombination med workshops. Du får med dig konkreta verktyg som ger effekt över tid. Deltagarna på denna kurs kommer från liknande befattningar men från olika företag vilket bidrar till många relevanta och realistiska diskussioner.

Kursmål:

Fördjupa dina kunskaper inom omsorgsförsäljning vilket är vägen mot ditt företags ökade lönsamhet

MÅLGRUPP

Frontpersonal inom besöksnäringen

KURSINNEHÅLL

  • Gästernas entydiga inställning till service och gästvård
  • Våra värderingar/visioner
  • De mjuka värdenas betydelse
  • Servicetrappan
  • Den personliga inställningen
  • Vikten av att vara en bra förebild
  • Samarbete över gränserna
  • Delaktighet och motivation
  • Gästpsykologi
  • Idéförsäljning – öka försäljningen
  • Hantera invändningar och missnöje i gästmötet

Kursledare:

Jan Jacobsson, StigFram

www.stigfram.se

I priset ingår fika, lunch och kursmaterial.

Avvikelser i deltagarpris kan förekomma på regionala kurser där regionstyrelsen subventionerar deltagaravgiften. Se specifika kurstillfällen för mer information. 

 

Förkundskapskrav: Inga förkunskaper krävs.

Icke medlem : 4.900 kr (exkl. moms).

Visita medlemspris : 2.600 kr (exkl. moms).

Anmälan!

Fyll i formuläret så återkommer vi med bekräftelse samt mer detaljer kring din anmälan!

Anmäl dig här!