Såhär arbetar Destination Gotland med att höja sitt NKI2018-12-13T16:50:36+01:00

DESTINATION GOTLAND

Destination Gotland är ett helägt dotterbolag till Rederi AB Gotland. De bedriver färjetrafiken mellan Visby, Nynäshamn och Oskarshamn på året runt basis. Destination Gotland har ca 400 årsanställda och huvudkontoret i Visby.

MÅLET

Att höja nöjd kund index (NKI) och Mystery shopper värden.

”Vi har samarbetat med flera olika aktörer när det gäller utbildning, när vi träffade StigFram tyckte vi att deras koncept var väldigt bra och genomarbetat, plus att vi kände att vi fick förtroende för de personerna vi träffade från StigFram.”

– Christer Bruzelius, VD

VARFÖR STIGFRAM?

Vi har samarbetat med flera olika aktörer när det gäller utbildning, när vi träffade StigFram tyckte vi att deras koncept var väldigt bra och genomarbetat, plus att vi kände att vi fick förtroende för de personerna vi träffade från StigFram.
Tillsammans tog vi fram en treårig utbildningsplan som vi döpte till DG Academy som vi är mycket nöjda med, säger Christer Bruzelius.

RESULTATET

Vi har fått klara och tydliga resultatförbättringar när det gäller vår NKI och även våra Myster shopperpoäng. Vi har även fått bra feedback från våra anställda så vi känner och ser att detta verkligen har gett resultat, säger Christer Bruzelius, VD Destination Gotland