Digital Onboarding
Vill ni ge nyanställda en professionell introduktion och samtidigt ta steget mot att bli en mer attraktiv arbetsgivare?
Vill ni ge era nya anställda en professionell introduktion samtidigt som ni strävar efter att bli en mer attraktiv arbetsgivare?
När ni genomför en digital onboarding är det viktigt att lägga en solid grund för engagemang, förtroende och trygghet. Nyckeln till en framgångsrik onboarding-process är att tydligt kommunicera förväntningarna. Se till att era nya medarbetare förstår vad som förväntas av dem, vilken roll de har och vilka uppgifter de ansvarar för. Ge dem också snabb insikt i företagets vision, mål, värderingar och riktlinjer.
Vad innebär en digital onboarding?
Syftet med en digital onboarding är att era nya medarbetare ska kunna genomföra onboarding-processen var som helst och vid den tidpunkt som passar dem bäst. Många gånger beror avhopp inom första halvåret på bristande onboarding. Att nonchalera introduktionen kan bli kostsamt, då det finns en risk att ni måste gå igenom hela rekryteringsprocessen igen om ni misslyckas.
Onboardingresan innefattas av att attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och engagera. Preboarding och onboarding är det som binder samman alltihop – från rekrytering till att behålla och engagera. Det är en viktig röd tråd som måste hållas ihop.
NMI
Nöjd medarbetarindex är ett vanligt nyckeltal i medarbetarundersökningar.
Nöjd medarbetarindex används som ett övergripande nyckeltal för att mäta och beskriva graden av nöjdhet som medarbetarna totalt sett känner med sin arbetssituation.
Nöjda medarbetare skapar nöjda kunder! Vi hjälper dig att mäta och öka engagemang hos dina medarbetare som i sin tur kommer hjälpa dig att skapa ett lönsamt och framgångsrikt företag.
NKI
Nöjd kundindex.
NKI-måttet fångar den övergripande nöjdheten hos kunder och kompletteras med ett antal relevanta frågeområden som kunderna sedan får betygssätta.
Genom sambandsanalyser identifieras de faktorer och verksamhetsområden som i störst utsträckning påverkar kundupplevelsen och därmed nöjdheten/lojaliteten till företaget eller varumärket.
HappyOrNot – Realtidsmätning CX/EX
Förbättra din service, kund samt medarbetarupplevelse, öka omsättning och lönsamhet. Vill ni få hjälp att öppna nya dörrar, skapa insikter och bli mer kund - medarbetarfokuserade så kan vi hjälpa Er! Det har aldrig varit lättare att göra feedback till mätbar förbättring!
Skapa större effektivitet och en mer agilare organisation genom att mäta kund-medarbetarnöjdhet, NKI-NMI i realtid.
- Skapa insikter och data i realtid
- Få hjälp att fokusera på det som förbättrar din verksamhet
- Få fler nöjdare kunder och medarbetare
- Bli mer relevant och attraktivare som företag och varumärke