UTBILDNING

Försäljning

VAD HANDLAR FÖRSÄLJNING EGENTLIGEN OM?

Det handlar om att sätta kunden i fokus, den personliga inställningen och motivationen hos medarbetarna samt att skapa internt samarbete, delaktighet och ansvar

När vi pratar försäljning utgår vi alltid från de ”mjuka värdenas” betydelse. Vi talar mycket om den personliga inställningen, motivation, internt samarbete (över gränserna), delaktighet och ansvar. Vårt jobb som rådgivare i en situation med kund blir sällan endast att tillfredsställa det behov kunden eventuellt säger att hon har, utan även att tillfredsställa de behov hon inte vet om att hon har. Med andra ord handlar det om att SKAPA behov genom att lyssna på kunden för att sedan sälja en idé, möjlighet eller upplevelse. Lyckas vi med det har vi inte bara gjort kunden verkligt nöjd, vi har även fått en ”vän för livet” – en ambassadör för ditt företag.

URVAL AV UTBILDNINGAR

Våra utbildningar inom försäljning riktar sig i första hand till medarbetare och personer som är företagets ansikte utåt.
  • Gästen / Kunden i fokus
  • Sälj & Service
  • Säljtrappan
  • Butikens / Hotellets / Restaurangens pengar
  • B2B
  • Förhandling och prisargumentation
  • Hantera konflikt i kundmötet
  • Effektiv telefonförsäljning
  • Retorik
”Jag ser gästens behov så mycket bättre efter vi har gått igenom färganalysen”
”Fått mer redskap kring merförsäljning samt att se det från gästens perspektiv”
”Underbart att kunna läsa av kunden lite bättre, att lära sig vikten av att verkligen ge det där lilla extra”
”Har lärt mig att jag ska prata mer med gästerna och erbjuda det vi har i stället för att vänta tills de har bestämt sig, inte säga ”var det bra så?””
”Tar med mig hur man kan påverka gästerna till merförsäljning och hur viktigt det är att representera sitt företag.”
”Ordet ”omsorgsförsäljning”! Med det som ledord kommer resten automatiskt.”
”Alltid tänka på vad gästerna går en bättre upplevelse av!”