Effektworkshop
Utbildningsinsatser har ofta svårt att påvisa resultat. Enligt studier publicerade i DN förändrar endast 15 procent av deltagarna något beteende efter en utbildning.
En bra transfererad utbildning kan ge stora effekter, både i ekonomiska resultat/effektmål och beteendemål då den planeras och följs upp utifrån organisationens förutsättningar.
För att ni ska få maximalt ut av er investering i tid och resurser gör vi en uppstartsworkshop.
Vi strävar alltid efter att säkerställa att ni ser resultat av era investeringar i utvecklingsinsatser. Därför genomför vi en workshop för att formulera konkreta effektmål och beteendemål. Workshopen äger rum tillsammans med er och ger er en insikt om vilka åtgärder ni behöver vidta för att säkerställa resultatet.
Om ni önskar kan vi även genomföra en uppföljningsworkshop för att hjälpa er att utveckla en aktivitetsplan kopplad till era mål.
Affärssimulering
Affärssimuleringar erbjuder företag ett kraftfullt verktyg för att implementering av sin valda strategier i en kontrollerad miljö. De möjliggör riskfri experimentering, ger djupa insikter, och förbättrar samarbete och kommunikation inom företaget.
Simuleringar gör det möjligt att få en bättre bild av konsekvenserna och vilka åtgärder som kan komma att krävas för att nå de mål som är satta. Företaget utgår ifrån den satta strategin och får ledare och medarbetare med på tåget kring vad som kommer driva framgång för bolaget givet den förvalda strategin.
Genom att använda simuleringar kan företag förbereda sig för verkliga utmaningar och öka sina chanser att framgångsrikt implementera sin strategi.
Simuleringar skapar en otroligt positiv kraft och upplevs som ett roligt, engagerande sätt att implementera sina strategier på.
Nulägesanalys
Nulägesanalys, situationsanalys, ska visa var du är.
Du ska förstå din kontext, gapet till vart du vill, styrkor, svagheter och möjligheter till förbättring. Nulägesanalysen är grunden för att ta dig från nuläge till idé.
Skillnaden mellan en Framgångsanalys och en nulägesanalys är främst att nulägesanalysen även tittar på externa faktorer såsom konkurrenters beteende, erbjudande och varumärke.
Nulägesanalys är en analys av de interna och externa faktorer som påverkar dig just nu, och syftet med nulägesanalysen är att effektivt kunna flytta dig till ditt önskade läge. Resultatet av analysen ger kunskap som ofta öppnar dina ögon för vad du borde göra.
En nulägesanalys kan innehålla flera olika delar. Nedan listar vi de vanligaste som vi stöter på i vårt arbete, och hur vi strukturerar upp en mer omfattande nulägesanalys. Var för sig kan dessa analyser även vara värdefulla, och framförallt mer omfattande.
- Konkurrensanalys
- Kundanalys
- Marknadsanalys
- Omvärldsanalys
- Verksamhetsanalys