Örebroportens Kickoff!

white

Det var i ett höstvackert Askersund som årets personalkonferens ägde rum i början av oktober. Huvuduppdraget för Örebroportens gäng var att ta på sig kundens mockasiner. Eva Martin och Katarina Huss från StigFram faciliterade. Genom att inta hyresgästens perspektiv reflekterade vi över Örebroportens processer och hur våra interaktioner fungerar med våra hyresgäster. Vi blev alla än mer medvetna om hur mycket av hyresgästernas upplevelse av oss som företag som faller tillbaka på rätt information i rätt skede.

För att få en hög kundnöjdhet räcker det inte med klimatsmarta och välanpassade lokaler. Det behövs också ett stort engagemang från oss. Att våga fråga. Att ge besked. Att fråga om. Att ge uppdaterad information. Att säkerställa att information gått fram. Det handlar givetvis också om att förstå hyresgästens behov och verksamhet.

Vi passade också på att möta kommunstyrelsens ordförande i Askersund Caroline Dieker som gav oss insikt om hur många bollar som en KSO hanterar och vilka frågor som prioriteras för att utveckla Askersund. Rickard Andersson tog oss med i resan med att uppdatera kommunens översiktsplan. Camilla Petersen och Marie Villman gav oss insikter om Länsgårdens uppdrag och guidade oss i kvarteret Smedsgården och lät oss även träffa deras kund och dess hyresgäster. Thomas Gustafsson gav oss hyresgästperspektivet från sin rektorshorisont på häftiga Sjöängen. Stort tack alla för ert genuina och proffsiga värdskap!

*Texten ovan är direkt kopierat från Örebroportens egna inlägg på LinkedIn. Vi i vår tur på StigFram tackar ödmjukast för uppdraget och ser fram emot en fortsatt dialog och samarbete.