kampanj 2

Såhär jobbar Autoexperten med kundbemötande

Över hela Sverige finns cirka 410 bilverkstäder som är anslutna till konceptet Autoexperten, och vi blir bara fler. Alla våra bilverkstäder ägs och drivs som egna företag och alla är beroende av att kunderna trivs med bemötandet på verkstan.

MÅLET

Vi vill att våra kunder ska tycka att vi är världsbäst, i synnerhet när det gäller kundbemötande. Vad händer till exempel när man får in en riktigt arg kund? Det gäller att ta hand om dem som är missnöjda, att vända klagomål och synpunkter till goda relationer. Att bli bäst på de mjuka värdena är vårt främsta konkurrensmedel.

“Jag hade jobbat med StigFram tidigare, och fått en riktig aha-upplevelse. Den upplevelsen ville jag att alla hos oss skulle få.”

– Anders Agenmark, Chef Konceptutveckling

VARFÖR STIGFRAM?

Jag hade jobbat med StigFram tidigare, och fått en riktig aha-upplevelse. Den upplevelsen ville jag att alla hos oss skulle få. Det finns naturligtvis andra som sysslar med samma sak som StigFram. Men de lyckas få frambudskapet på rätt sätt.

RESULTATET

Det var många som fick samma aha-upplevelse! Ett resultat vi kan se är hur många som hör av sig till Autoexperten centralt när de har synpunkter på något. Efter att våra verkstäder har träffat StigFram ser vi att klagomålen minskar. Planen är att utöka vår NKI-undersökning för att se resultatet ännu tydligare. Där har StigFram också bra idéer på hur man gör för att knyta ihop säcken.