Project Description

Under hösten kommer StigFram ha 4 webinar tillsammans med Handelsrådet. Vi kallar dem Handels(r)evolutionen! 

12 nov, 9.00-9.45

Se webinariet: https://www.youtube.com/watch?v=EMHliOMb2ms&feature=youtu.be

”Handelsrevolutionen- Den nya kundresan”

Gästtalare: Cecilia Mortimer Meurling- Försäljningsdirektör Åhlens


25 nov, 9.00-9.45

Se webinaret:

https://www.youtube.com/watch?v=SKzrG1DNzPY&feature=youtu.be

”Handelsrevolutionen- Framtidens kundupplevelse”

Gästtalare: Johan Parmler- VD SKI (Svenskt kvalitetsindex).


2 dec, 9.00-9.45

Se webinaret här:

https://www.youtube.com/watch?v=NrTGn3aoS4c&feature=youtu.be

”Handelsrevolutionen- Digitala marknadskanaler”

Gästtalare: Michael Grimborg- Marknadschef Synsam


9 dec, 9.00-9.45

Se webinaret här: https://www.youtube.com/watch?v=Al0vjjoPS90&feature=youtu.be

”Handelsrevolutionen- Få effekt genom sociala medier”

Gästtalare: Åsa Wallenrud- Social media & content manager Blocket


4 e seminariet 9 dec- ”Få effekt av sociala medier” med vår gäst Åsa Wallenrud, social media manager, Blocket

2020 jobbar nästan alla företag på något sätt med sociala medier, men långt ifrån alla ser effekt av sitt arbete.

I det här webinaret pratar vi om hur sociala medier fungerar och hur man kan jobba med de sociala plattformarnas styrkor för att nå effektivitet med sin marknadsföring i sociala medier.

Åsa Wallenrud är social media manager på Blocket och delar med sig av sina tips på hur man bygger en lojal målgrupp och skapar engagerande innehåll i sociala medier.

Det är kostnadsfritt, klicka på länken och njut!

3 e seminariet 2 dec- ”Digitala Marknadskanaler” med vår gäst Michael Grimborg, marknadschef Synsam

Har vi företag rätt marknadsföring för att nå våra kunder? Är den tillräckligt skarp och effektiv?

För att fånga kundernas intresse ställs allt högre krav på dagens marknadsföring, vad är egentligen rätt väg att gå?

Digitaliseringen medför att vi måste kommunicera med våra kunder i flera olika kanaler och under kundens alla stadier. Vad som kommer vara avgörande är att vi förmedla rätt budskap till rätt personer vid rätt tillfälle & i rätt kanal.

I detta webinar tar vi hjälp av Michael Grimborg, marknadschef Synsam. Vad är Synsams strategi, lyckas de kommunicera på rätt sätt. Når de rätt kunder och är deras marknadsföring effektiv?

Det är kostnadsfritt, klicka på länk och njut!

2a seminariet 25 nov- ”Framtidens kundupplevelse” med vår gäst Johan Parmler, VD SKI (Svenskt kvalitetsindex)

Idag möter vi våra kunder och medarbetare allt oftare i en digital värld vilket ställer nya krav på oss som arbetsgivare och medarbetare. Därför behöver vi lära oss att anpassa oss till det ”nya”. Men vad är det nya, vad är egentligen framtidens kundupplevelse?

I detta webbinar tar vi hjälp av Johan Parmler, VD för SKI, svenskt kvalitetsindex. Vi kikar på vad som är bra att tänka på för att säkerställa att vårt kundmöte blir så bra som möjligt och vilken betydelse det har för verksamheten och vi tittar på trender i kundbemötandet under de senaste 30 åren och hur trenden ser ut idag.

Det är kostnadsfritt, klicka på länk och njut!

Fösta seminariet 12 nov- ”Den nya Kundresan” med vår gäst Cecilia Mortimer Meurling, försäljningsdirektör Åhléns.

Här pratar vi om kundresan. Idag har kunderna stora möjligheter att hitta information om produkter och att jämföra varor, priser och butiker. Tack vare digitaliseringen sker kundpåverkan idag genom flera olika kanaler.

• Hur ser kundresan ut?
• Hur upplever kunden olika steg på sin väg till, under och efter sitt köp?
• Hur och varifrån får den potentiella kunden sin information och köplust?

Det är kostnadsfritt, klicka på länk och njut!

https://www.youtube.com/watch?v=EMHliOMb2ms&feature=youtu.be